دسته‌بندی نشده

زیبایی همیگشی با تکنیک های آرایش دائم | مجله تخصصی بیوتی کالا

شاید برای شما هم سؤال پیش‌آمده باشد که چگونه بعضی از خانم‌ها همیشه آراسته و آرایش‌کرده به نظر می‌رسند؟ آرایش دائم تکنیکی است که به شما کمک می‌کند تا از هرگونه مواد آرایشی بی‌نیاز باشید. همین ویژگی باعث شده است تا آموزش آرایش دائم طرفداران بسیار زیادی در بین آرایشگران پیدا کند.

این تکنیک آرایشی که به روش میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ معروف است برای ایجاد طرح‌های مختلف بر روی قسمت‌های مختلف صورت مانند ابرو، لب، پلک و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آرایش دائم چیست؟

آموزش آرایش دائمی برخلاف سایر تکنیک‌های آرایشی از اصول علمی و پزشکی استفاده می‌کند. در این روش با دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک‌بارمصرف، یک آرایش دائم ایمن را برای مشتریان شما به ارمغان می‌آورد.

در این روش به کمک کاشت رنگ‌دانه در عمق مشخصی از لایه‌ی پوست، خطوط و رنگ‌هایی در سطح پوست ایجاد می‌شود. این روش برخلاف سایر روش‌های آرایشی مانند تاتو حداقل آسیب را به بافت پوست وارد می‌کند. درواقع این روش با بازسازی طبیعی قسمت‌های مختلف پوست صورت، چهره‌ای طبیعی و زیبا را به دیگران هدیه می‌دهد.

آموزش آرایش دائم

برای آموزش آرایش دائم بهتر است که به مراکز آرایشی مجاز مراجعه کنید که دوره‌های آموزشی لازم را برای شما برگزار کنند. یادگیری درست این تکنیک به شما کمک می‌کند تا مراجعین شما به آرایشگاه از کار شما راضی باشند.

کاربرد آرایش دائم

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید آرایش دائمی به کمک تکنیک میکروپیگمنتیشن تنها برای زیبایی صورت نیست. از این روش برای برخی کارهای پزشکی مانند از بین بردن لک‌های ماه‌گرفتگی، ناهنجاری‌های مویرگی خوش‌خیم، مخفی کردن قسمت‌های بی‌مو بر روی سر و یا صورت و ترمیم هاله سینه استفاده می‌شود.

از طرفی دیگر آرایشگران حرفه‌ای با آموزش آرایش دائمی از این تکنیک زیبایی برای زیبایی اجزای صورت مانند بهبود ظاهر پلک‌ها، اضافه کردن یا جایگزین کردن ابروها، بهبود خط لب، ایجاد خط چشم دائمی، تقویت مژه برای افرادی که مژه‌های کم‌پشت دارند، قرینه‌سازی ابروها، آرایش چشم مخصوص افرادی که نسبت به مواد آرایشی آلرژی دارند، استفاده می‌کنند.

کاربرد آرایش دائم در زیبایی صورت

اگر شما هم قصد دارید تا از آرایش دائم برای آرایش صورت خود استفاده کنید، گزینه‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • طراحی و قرینه‌سازی ابرو: شما می‌توانید با تکنیک‌هایی مانند هاشور ابرو، سایه ابرو و … ابروهای خود را اصلاح کنید.
  • خط چشم یا خط مژه دائم: اگر از کشیدن خط چشم خسته شده‌اید و به دنبال یک راهکار دائمی هستید، تکنیک میکروپیگمنتیشن را امتحان کنید.

به کمک این روش می‌توانید خط چشم دائم پلک بالا یا خط مژه دائم پلک بالا، خط چشم پلک پایین، سایه چشم پلک بالا و پایین را با تکنیک هاشور خط چشم یا هاشور مژه انجام دهید.

  • رژ لب و خط لب دائم: برای از بین بردن سیاهی دور لب یا سفیدی بیش‌ازحد لب‌ها، تکنیک میکروپیگمنتیشن یک راهکار اصولی است. همچنین به کمک این روش می‌توانید قرینه‌سازی لب یا حجیم‌سازی لب را به‌خوبی انجام دهید.
  • ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده پوست صورت: اگر جای بخیه روی صورتتان شمارا اذیت می‌کند و یا برخی از قسمت‌های پوست صورت شما دچار لک شده است، به کمک تکنیک‌های آرایش دائمی می‌توانید تمامی این نواقص را برطرف کنید.

در این روش ابتدا رنگ پوست شما ساخته‌شده و در قسمت‌هایی که از نظر رنگ متفاوت است تزریق می‌شود. شما می‌توانید با آموزش آرایش دائم لکه‌های ماه‌گرفتگی بر روی صورت مشتریان خود را نیز درمان کنید.

عوامل تأثیرگذار بر روی ماندگاری آرایش دائم

آرایش دائم در کوتاه‌مدت و یا درازمدت نتیجه‌های متفاوتی خواهد داشت. برخی عوامل ممکن است بر روی ماندگاری این تکنیک تأثیرگذار باشد. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرایش دائم در کوتاه‌مدت: در آرایش دائمی بعد از مدتی کوتاه، کمی تغییر رنگ را مشاهده خواهید کرد. بدین معنا که در ابتدا آرایش شما کمی تیره به نظر می‌رسد. به این دلیل که رنگ به‌کاررفته بر روی نقاط ابرو، لب و یا چشم شما در بالاترین لایه پوست قرار دارد.
  • بعد از گذشت چند روز با پوست‌اندازی این قسمت‌ها و از بین رفتن سلول‌های مرده این‌گونه به نظر می‌رسد که رنگ قسمت‌های مختلف صورت شما روشن‌تر شده است.
  • آرایش دائم در بلندمدت: یکی از ویژگی‌های مثبت دائم، دوام طولانی آن است. البته عوامل مختلفی مانند نوع پوست و میزان چربی آن، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید، مقدار و رنگ رنگ‌دانه کاشته شده، کیفیت مواد به‌کاررفته ازجمله عواملی است که باعث تغییر رنگ و یا کم‌رنگ شدن آرایش دائم می‌شود.

در این شرایط بهتر است که جهت ترمیم و تغییر رنگ آرایش دائم خود به آرایشگاه مراجعه کنید.

فواید استفاده از آرایش دائم

اگر براثر بیماری و یا جراحت، قسمتی از ابرو، مژه و یا پوستتان دچار مشکل شده است، انجام آرایش دائم می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شما باشد.

همچنین اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که برای آرایش و می کاپ هر روزه حوصله ندارید و یا وقت کافی برای آرایش و کشیدن خط چشم ندارید، بهتر است این مدل را انتخاب کنید.

آموزش آرایش دائمی توسط افراد ماهر می‌تواند زیبایی را مهمان همیشگی چهره شما کند.

مشکلات استفاده از آرایش دائم

همانند بسیاری از کارها و خدمات زیبایی، انجام آرایش دائم نیز بدون نارضایتی نیست. به‌عنوان‌مثال ممکن است یکی از مشکلات شامل رنگ اشتباه، قرینه نبودن اعضا، تیره شدن بیش‌ازحد رنگ و خیلی بزرگ شدن ابرو و یا خط چشم برای شما اتفاق بیفتد.

برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی بهتر است که از تجربیات یک آرایشگر ماهر و حرفه‌ای استفاده کنید که آرایش دائمی را با رنگ‌های طبیعی و به شیوه‌ای اصولی و درست برای شما انجام دهید.

درصورتی‌که رنگ‌های به‌کاررفته بر روی صورت نظر شمارا جلب نکرد، می‌توانید با روشن کردن رنگ‌دانه‌ها، آرایش دائم خود را از بین ببرید. البته استفاده از این تکنیک بسیار پرهزینه است.

نتیجه‌گیری نهایی

برای زیبایی چهره در طولانی‌مدت و بازسازی طبیعی برخی نقاط صورت مانند ابرو، مژه، لب و … استفاده از تکنیک آرایش دائمی بسیار مؤثر است.

البته این بدین معنا نیست که با استفاده از این تکنیک‌ها دیگر نیازی به لوازم آرایشی ندارید. بلکه با این نوع آرایش همیشه ظاهری آراسته خواهید داشت. از طرفی دیگر حدود قسمت‌هایی که باید آرایش شود، برای شما مشخص است.

برای آموزش آرایش دائم بهتر است که به مراکز معتبر مراجعه کنید. برای آشنایی با این مراکز می‌توانید با پشتیبانی بیوتی کالا در تماس باشید.

نمایش همه

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن