آرایشی و زیبایی

تأسیس سالن زیبایی

تأسیس سالن زیبایی

آرایشگری از آن دسته شغل‌های پردرآمدی است که در زمان کوتاه‌مدتی می‌توانید سود بسیار زیادی را کسب کنید. اگر به فکر تأسیس یک آرایشگاه شخصی هستید، برای رسیدن به این هدف علاوه بر استعداد و مهارت در آرایشگری، نیاز دارید مقدماتی را بچینید تا بهترین موقعیت را ازنظر شغلی داشته باشید. این ویژگی باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری جذب سالن زیبایی شما شوند؛ بنابراین لازم است تا به چند نکته مهم و ضروری در این زمینه توجه داشته باشید. در این مقاله از مجله تخصصی بیوتی کالا با تمام مراحل افتتاح یک سالن زیبایی حرفه‌ای و پردرآمد آشنا خواهید شد تا به کمک آن بتوانید یک آرایشگاه تأسیس کنید و از آن سود ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.

موارد مهم در زمان تأسیس یک آرایشگاه

در این بخش از مجله تخصصی بیوتی کالا به معرفی ۱۰ مورد از مهم‌ترین نکاتی که برای تأسیس یک آرایشگاه موردنیاز است پرداخته‌ایم. با رعایت این نکات می‌توانید جذب مشتری خود را بیشتر کرده و آن‌ها را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید.

۱-کسب مجوز برای سالن زیبایی: اگر می‌خواهید که مشتریان اعتماد بیشتری به فعالیت شما داشته باشند، مجوز رسمی از اتحادیه‌های آرایشگری داشته باشید. این مجوز درواقع نشان‌دهنده‌ی مهارت شما در حرفه‌ی آرایشگری است. همچنین بهتر است برای تمامی خدماتی که در سالن زیبایی‌تان ارائه می‌دهید یک مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای داشته باشید. داشتن کارت بهداشت از دیگر مواردی است که می‌تواند اعتماد بیشتر مشتریان شمارا به خود جلب کند. با داشتن این کارت درواقع شما تمام دستورالعمل‌هایی که اداره بهداشت برای سالن‌های زیبایی مشخص کرده است را رعایت می‌کنید.

۲-مکان سالن زیبایی: یکی از عوامل موفقیت در شغل آرایشگری انتخاب مکان مناسب برای سالن زیبایی است؛ بنابراین در انتخاب مکان مناسب وسواس زیادی خرج کنید. این مورد اگرچه زمان زیادی از شما می‌گیرد اما به جذب مشتری کمک بسیار زیادی می‌کند. برای انتخاب یک مکان مناسب رعایت نکات زیر ضروری است:

-سعی کنید مکانی را برای تأسیس آرایشگاه خود انتخاب کنید که در مسیر رفت‌وآمد افراد زیادی باشد.

-مکان موردنظر پرترافیک و دارای جای پارک مناسب باشد. در صورت نبودن جای پارک مناسب، تعداد بسیار زیادی از مشتریان خود را از دست می‌دهید.

-بررسی کنید تا در نزدیکی سالن زیبایی شما، آرایشگاه دیگری نباشد. در غیر این صورت باید در یک فضای رقابتی و پراسترس زیاد مشغول به کار شوید.

۳-تبلیغات کافی برای سالن زیبایی: اگر فکر می‌کنید که وظیفه‌ی مشتری است تا شمارا پیدا کند، سخت در اشتباهید. این وظیفه‌ی شماست که مشتریان خود را پیدا کنید. برای این مورد تبلیغات و بازاریابی راهکار مناسبی است تا به همه بگویید کجا هستید، چرا باید به شما مراجعه کنند و چه خدماتی را در سالن زیبایی خود ارائه می‌دهید؛ بنابراین بهتر است قبل از تأسیس یک آرایشگاه برای تبلیغات و بازاریابی خود برنامه‌ریزی کنید و با مشخص کردن شخصی برای این کار، به موفقیت سالن زیبایی خود کمک کنید.

۴-هزینه‌ی اولیه: وقتی به فکر تأسیس یک آرایشگاه می‌افتید، درواقع یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کرده‌اید؛ بنابراین در ابتدای تأسیس یک آرایشگاه هیچ درآمدی ندارید و باید به فکر هزینه‌های اولیه آن باشید. هزینه‌ی اولیه مربوط به تأسیس یک آرایشگاه شامل مواردی نظیر هزینه‌ی اجاره مکان آرایشگاه، هزینه‌ی دکوراسیون، هزینه‌ی خرید لوازم و تجهیزات اولیه، هزینه‌ی مربوط به کسب مجوز، آموزش، حقوق و دستمزد کارکنان می‌باشد.

ما در مجله تخصصی بیوتی کالا به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای تأمین هزینه‌های اولیه خود بهتر است جذب مشتری را به سالن زیبایی‌تان بیشتر کنید. برای این کار بهتر است در هنگام شروع کار، نرخ‌های بسیار بالا برای خدمات خود تعیین نکنید تا مشتریان زیادی به سالن زیبایی شما مراجعه کند.

۵-مدیریت مناسب: موفقیت شما در تأسیس و اداره یک آرایشگاه، در گرو یک مدیریت خوب است. اگر می‌خواهید در کار خود پیشرفت داشته باشید و به سود چشم‌گیر برسید، باید شیوه‌ی مدیریتی درستی داشته باشید؛ بنابراین قبل از تأسیس یک آرایشگاه بهتر است تا همه‌ی جوانب کار را بررسی کنید. دراین‌بین می‌توانید با مدیران دیگر سالن‌های زیبایی صحبت کنید و از تجارب آن‌ها استفاده کنید. پس از تأسیس یک آرایشگاه، با حضور مؤثر خود باید بتوانید کسب‌وکار خود را به‌خوبی مدیریت کنید. در غیر این صورت در کار خود پیشرفت چشمگیری نخواهید داشت و بعد از مدتی باید آرایشگاه خود را تعطیل کنید.

۶-استفاده از پرسنل متخصص: کار خود را حرفه‌ای شروع کنید. هرچقدر خدمات آرایشگاهی شما تخصصی و اصولی باشد، مشتری دوباره به سالن زیبایی شما بر خواهد گشت. برای این کار به‌تنهایی نمی‌توانید از عهده آن برآیید. پس بهتر است از پرسنل متخصص و آموزش‌دیده‌ی دیگری نیز استفاده کنید.

۷-استفاده از وسایل شیک و مناسب در کنار فضای تمیز: چیزی که در نگاه اول به چشم مشتری می‌آید فضای شیک و تمیز و آرام‌بخش سالن زیبایی‌تان است. هرچقدر فضای سالن زیبایی شما مرتب باشد، مشتریان بیشتری جذب آرایشگاه شما می‌شوند. در کنار فضای مناسب، استفاده از ابزار و وسایل نو و زیبا می‌تواند جذب مشتری شمارا دوچندان کند. البته برای شیک به نظر رسیدن سالن زیبایی‌تان، مجبور نیستید که به سراغ گران‌ترین مبلمان و تجهیزات بروید. همین‌که وسایل خریداری‌شده‌ی شما از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها باشد کافی است تا مشتریان خود را حفظ کنید.

۸- خدمات متنوع آرایشی و زیبایی: سعی کنید که تمامی خدمات آرایشی و زیبایی را در سالن زیبایی خود ارائه دهید. به این دلیل که بسیاری از خانم‌ها برای صرفه‌جویی در زمان خود، سالن زیبایی را انتخاب می‌کنند که تمام کارهای آرایشی و زیبایی مانند کوتاه کردن مو، رنگ کردن مو، کاشت ناخن، مانیکور، پدیکور، ماساژ، میکاپ، شینیون و … در یک مکان انجام می‌دهند. برای این منظور بهتر است تا علاوه بر ارائه تمامی خدمات آرایشی، یک فضای مجزا را برای هر خدمات داشته باشید تا این حس به مشتری القا شود که شما برای او ارزش قائلید.

۹-داشتن ارتباط مناسب با مشتریان: با داشتن ارتباط مناسب با مشتریان، رضایت آن‌ها را جلب کنید. برای مشتریان خود وقت بگذارید و در رابطه با خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهید صحبت کنید و مشاوره دهید. سعی کنید تا با راهنمایی‌های خود، به داشتن بهترین انتخاب به آن‌ها کمک کنید. برای این منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات خود را به‌روز کنید تا بتوانید بهترین مشاوره را داشته باشید و به دیگران کمک کنید.

۱۰-خرید محصولات باکیفیت: هرچقدر که مواد مصرفی شما در آرایشگاه باکیفیت‌تر باشد، به همان اندازه بر روی مشتری تأثیرگذار است. سعی کنید مواد مصرفی را از برندهایی خریداری کنید که معتبر باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا اعتماد مشتری نسبت به شما بیشتر شود. همچنین نیاز نیست که در ابتدا تمام مواد مصرفی را خریداری کنید. تا زمانی که مطمئن نشده‌اید از خرید زیاد این مواد خودداری کنید.

سخن نهایی

برای راه‌اندازی یک سالن آرایشی و بهداشتی و مراکز اپیلاسیون، باید مقدماتی چیده شود تا بتوانید به سوددهی مناسب برسید. رعایت این نکات باعث می‌شود تا علاوه بر آرایشگران، مشتریان نیز رضایت داشته باشند. در صورت هرگونه راهنمایی یا مشاوره جهت راه‌اندازی یک سالن زیبایی می‌توانید با مشاوران ما در فروشگاه اینترنتی بیوتی کالا تماس حاصل فرمایید.

نمایش همه

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن